nedelja, 20. januar 2008

NE DAJ SE PAPA!!!


Na današnjo nedeljo, 20. januarja, se je na vsakotedenskem nedeljskem papeževem blagoslovu zbralo 200.000 ljudi v znak podpore papežu. Kot je verjetno vsem znano se je na priznani rimski univerzi La Sapienza zaradi protestov 63 profesorjev ter nekaterih študentov papež Benedikt XVI. moral odpovedati svojemu predavanju. Študentje so v svoji zahtevi celo zasedli rektorjeve prostore (?!?!)

Povod za izgrede naj bi bilo predavanje papeža leta 1990 (takrat še kot kardinala Ratzingerja), v katerem naj bi navajal besede avstrijskega filozofa, ki je opravičeval proces proti Galileu v 17. stoletju in ga označil kot poštenega. Toda, kot je to pri papežu že v navadi, so bile te besede grobo vzete iz konteksta govora. Če bi študentje brali dalje, bi ugotovili, da je v nadaljevanju govora izrazil nestrinjanje s tem filozofom in tako dejansko branil Galilea, kar je poudaril tudi Giorgio Israel, matematik in profesor na La Sapienzi.

Israel se nadalje čudi, kako se lahko znanstveniki in študentje, ki na eni strani zagovarjajo sekularno znanost, nonšalantno obnašajo do demokratičnih vrednot, kot je svoboda govora. Prav oni, ki veri očitajo, da s svojo dogmatičnostjo zavira človeka, znanost pa da je do vseh odprta, nasprotujejo izmenjavi mnenj.

Giuliano Ferrara, urednik dnevnika 'Il Foglio', pravi da nikomur ne more biti odrečena pravica govora, še posebej pa ne papežu- profesorju, doktorju teologije in velikemu intelektualcu 21. stoletja. Nasprotniki papeževega obiska fakultete so tako storili dejanje nestrpnosti, ki bo odmevalo po celem svetu.

Nad to nestrpnostjo so se ostro odzvali mnogi profesorji ter študentje 'La Sapienze', kakor tudi vsa italijanska politična in intelektualna srenja. Zgleda, da so nasprotniki papeža dosegli kontra efekt, ki jim vsekakor ne bo v ponos in bo pustilo črn madež na tej znani univerzi, ki jo je leta 1303 ustanovil (kako ironično :)) papež Bonifacij VIII.
Med inavguracijsko slovesnostjo na univerzi je papeževo predvideno predavanje kasneje prebral eden izmed profesorjev. Sledile so stoječe ovacije in vzkliki študentov v podporo papežu. Celotno predavanje si lahko v angleščini preberete tukaj: http://www.zenit.org/article-21526?l=english

Je pa to dejanje le eno v vrsti mnogih po Evropi, ki jih lahko uvrstimo med 'kristofobijo' (http://www.christianophobia.eu/).

4 komentarji:

ateistek pravi ...

Če bi papež govoril na La Sapienzi, ne bi bilo izmenjave mnenj ampak bi govoril le on. Verjetno bi trosil svoja že znana stališča o določenih zadevah.
Znanost omogoče izmenjavo mnenj, medtem, ko katoliška cerkev, ki temelji na dogmah oz. verskih resnicah, ki so zapečatene že stoletja, tega ne omogoča.In papež bi univerzo obiskal kot poglavar institucije, ki temelji na diktatu resnic.

aron pravi ...

Seveda bi govoril le on, saj bi imel govor. Izmenjava mnenj v širšem kontekst pa pomeni to, da nekdo nekaj pove, drugi pa potem odgovori na mnenje prvega, ga komentira itd... Papežu je bilo to odrečeno, torej je tudi univerza dogmatična, ki ne prenese drugega mnenja?

Papež bi seveda prišel na univerzo kot papež, poleg tega pa tudi kot univ. profesor ter član mnogih uglednih akademskih krogov.

ateistek pravi ...

A zdaj boš pa dogmatičnost vere opravičeval z domnevno "dogmatičnostjo univerze"? Si predstavljaš, da bi študentje začeli papeža spraševati, če jim znanstveno obrazloži, kako je lahko Marija brezmadežno spočela ali kako je lahko ženska nastala iz moškega rebra, kako je Zemlja stara le 6.500 let, zakaj hodi po svetu na tuje stroške, zakaj se vedno toliko namaškadira, ko se obrača vernikom, če pa je bil Jazus vedno preprosto oblečen, zakaj je zopet uvedel maševanje s hrbtom, ki ga kaže vernikom, kje v vesolju lebdi Marijino telo...Pravzaprav imaš prav. Res bi ga lahko poklicali in s takimi vprašanji osmešili tega ultrakonzervativenga pozerja...

aron pravi ...

Ne, nisi razumel bistva... Ne opravičujem dogmatičnosti, dvoličnost pa vidim v tem, da se tisti, ki nekomu očita dogmatičnost, le-te poslužuje z razlogom da ne podpira dogmatičnosti (?!?!?)

Kar pa navajaš naprej pa nima z znanostjo kakšne velike veze, govora je o verskih resnicah. Po tvojem sklepanju bi to torej pomenilo, da ne moreš biti znanstvenik in obenem verovati. Glede na dejstvo, da je 50% znanstvenikov obenem tudi vernih to pač ne drži.

PS: Kar pa se tiče maševanja versus populum pa si lahko prebereš tukaj: http://thenewliturgicalmovement.blogspot.com/2006/06/ad-orientem-and-versus-populum-re.html